1. Køb hos naturbarn.dk
Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Naturbarn.dk, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Naturbarn.dk.
Naturbarn.dk opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.
2. PRISER
Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks og Sveriges grænser.
Der tages forbehold for:
Valutaændringer
Force majeure
Leveringssvigt
Afgiftsændringer
Udsolgte varer og trykfejl
3. SALG GENERELT
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
Naturbarn.dk forbeholder sig ret til at påregne et bestillingsgebyr på DKK 25,00 inkl. moms, hvor bestillingen ikke er foretaget via Naturbarn.dk's hjemmeside.
4. LEVERING
Vi har 1-3 dages levering! Dog er der dag til dag levering hvis ordren er os i hænde inden 09:00 Mandag til Torsdag.
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Naturbarn.dk's grossister.
skulle dine varer mod forventning, have længere leveringstid, vil du blive informeret indenfor 24 timer.
Vi leverer med GLS
Priserne nedenfor gælder kun levering til adresser indenfor Danmark.
Fragtfri ved køb over Kr. 499,- til GLS Pakkeshop og Erhverv
GLS pakkeshop kr. 39,-
GLS Levering til privatadresse kr. 49,-
Du har 10 hverdage til at afhente din pakke ved leveringsstedet, hvorefter pakken bliver sendt retur til os. Har du ikke afhentet din pakke indenfor dette tidsrum, forbeholder naturbarn.dk sig ret til, at opkræve et gebyr der svarer til den faktiske fragtudgift, der er for at sende pakken til dig igen.
Hvis du har angivet forkert navn eller adresse på pakken, returneres pakken til naturbarn.dk Her forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr, svarende til den faktiske fragtudgift, der er for at sende pakken til dig igen.
5. AFBESTILLINGER
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst.
Afbestilling bør ske inden kl. 12 til Naturbarn.dk samme dag, som bestillingen er foretaget, hvis du vil sikre dig at vi ikke når at sende pakken.
6. BETALING
De mulige betalingsmåder er:
Dankort
Mastercard
Maestro
Visa
Visa Elektron
V PAY
JCB
UnionPay
American Express
Mobile Pay
Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.
7. REKLAMATIONSRET
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Naturbarn.dk. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.
VIGTIGT!
Det er dog vigtigt at du kontakter naturbarn.dk inden afsendelse, da det ikke er alle produkter der skal sendes retur. I nogle tilfælde kan vi nøjes med at se skaden på billeder, hvorefter en erstatningsvare, omkostningsfrit, vil blive tilsendt, til dig. Sendes varen retur uden forudgående aftale, afholder naturbarn.dk ikke fragtomkostningerne.
Varer bør returneres med en fejlbeskrivelse og en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på den pågældende vare.
Har du efter aftale sendt en vare til os, vil du, når vi har modtaget din vare, få tilsendt en mail med oplysninger omkring det videre forløb. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have, såfremt reklamationen er berettiget.
Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder at du enten kan få varen ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. Dette er selvfølgelig betinget af, at reklamationen er berettiget.
Som forbruger skal du reklamere indenfor rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen/manglen. Dette betyder at varen ikke må have lidt yderligere last, så den ikke længere kan repareres, inden du som kunde tager kontakt til naturbarn.dk.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Naturbarn.dk.
8. FORSVARLIG RETURNERING
Alle produkter der returneres til naturbarn.dk skal være forsvarligt indpakket i original emballage (Joha og Katvig's vare har ingen original emballage og kommer indpakket i silkepapir).
Naturbarn.dk anbefaler, at varen returneres via forsikret pakke med "track and trace" hvilket betyder at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken via tracking system hos udbyderen og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Naturbarn.dk.
Yderligere har du som kunde mulighed for at efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Du kan købe en GLS returlabel til 49,- på denne side. Med denne label sendes pakken som forsikret pakke med 'Track and Trace'
Din returpakke skal sendes til:
Naturbarn.dk
Lauritshøj 272
8541 Skødstrup
N.B.
Pakken må ikke sendes til en pakkeboks, men skal sendes til ovenstående adresse! Ønsker du at bytte til anden størrelse anbefaler vi, at du sender en mail til info@naturbarn.dk så vi kan lægge det ønskede til side. De ombyttede vare sendes uden yderligere omkostninger til det oprindeligt valgte leveringssted.
Har du fortrudt dit køb og pakken er afsendt, har du to muligheder:
1. Du kan lade være med at afhente din pakke i pakkeshoppen, hvorefter GLS sender den retur til naturbarn.dk efter 10 hverdage. Dette koster et gebyr på kr. 39,- som fratrækkes ordre beløbet når vi tilbagefører pengene til din konto.
Der kan samlet set gå mellem 14 - 18 dage før pengene returneres til din konto. Denne tidsramme er fra ordren er sendt herfra og kommer retur til os.
2. Du kan selv afhente din pakke og efterfølgende selv sende den retur til os. Her kan du f.eks. benytte dig af vores GLS returlabel til 49,- Dette gøres hvis du gerne vil have pengene hurtigere retur til din konto.
Med en GLS returlabel er pakken fremme hos os i løbet af 2 arbejdsdage, fra du har sendt den til os. Pengene bliver tilbageført til din konto samme dag som vi modtager pakken.
Beskadiget emballage:
Ved returnering hvor original emballage mangler eller er væsentligt skadet, således at varen har lidt overlast/tabt værdi, forbeholder naturbarn.dk sig ret til, at reducere varens pris ved udbetaling af pengene.
Så kære kunde, fold tøjet pænt og returner det i samme stand som du har modtaget det – på forhånd mange tak!
9. ER DU I TVIVL
Såfremt der måtte opstå tvivls spørgsmål, anbefaler Naturbarn.dk, at du retter henvendelse til Naturbarn.dk via mail info@naturbarn.dk som vil blive besvaret hurtigst muligt.
KØBEREGLER
1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen
1. REKLAMATIONSRET
Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.
2. GARANTI
Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret. Eventuel garenti vil fremgå af købers faktura.
3. OMBYTNINGSRET
Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.
4. RIMELIG TID
I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.
5. FORMODNINGSREGLEN
Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.
1. FORTRYDELSESRETTEN
1. Fortrydelsesretten.
2. Sådan returnerer du varen.
3. Returret - brugte varer.
4. Er du i tvivl.
5. Returadresse.
1. Fortrydelsesretten.
Ny forbrugerlovgivning giver forbrugeren mulighed for at fortryde købet efter brug af varen. Dog med det forbehold, at forbrugeren hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendig for at teste/prøve den på almindelig vis, som du som forbruger kan, i en fysisk butik. Du kan selvfølgelig pakke varen ud, som i en fysisk butik, og teste den. I så fald er varens værdi naturligvis ikke forringet.
2. Sådan returnerer du varen.
Hvis du har fortrudt dit køb skal du inden 30 dage fra modtagelsen af din varer sende en email, hvori du forklarer at du fortryder dit køb. Fra mailen er sendt til os, skal du indenfor 5 dage returnerer varen til os. Hvorefter vi returnerer varens værdi.
Som kunde skal du selv afholde alle fragtudgifter der er forbundet med at du sender varen retur.
Da du som kunde har det fulde ansvar for pakken indtil den ankommer hos os, anbefaler vi at du sender som forsikret pakke med Track and Trace, så pakken kan spores.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Naturbarn.dk, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. Dette gælder naturligvis også for mærker i tøj og andet. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE og forkert håndtering af varen, resulterer i en værdiforringelse på det fulde beløb af den pågældende varer. Denne værdiforringelse vurderes alene af naturbarn.dk.
Alt dette sikre at du som kunde altid kan stole på at få leveret en frisk og ubrugt vare.
3. Returret - Brugte Varer
Såfremt varen er brugt, men ikke lever op til din forventning pga. fejl og mangler, er det ikke returretten, som du skal bruge, men din ret til reklamation, og der er i så fald andre regler gældende. Se reklamationsret længere oppe.
4. Er du i tvivl?
For eventuelle tvivlsspørgsmål kan du sende os en mail på info@naturbarn.dk
5. Returadresse
Naturbarn.dk
Lauritshøj 272
8541 Skødstrup