Handelsbetingelser

1. KØB HOS naturbarn.dk

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Naturbarn.dk, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Naturbarn.dk.

Naturbarn.dk opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.



2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks og Sveriges grænser.

Der tages forbehold for:
  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl




3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

Naturbarn.dk forbeholder sig ret til at påregne et bestillingsgebyr på DKK 25,00 inkl. moms, hvor bestillingen ikke er foretaget via Naturbarn.dk's hjemmeside.




4. LEVERING

Vi dag til dag levering. Er ordren os i hænde inden 14:00 alle hverdage, afsendes den samme dag.
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Naturbarn.dk's grossister.
skulle dine varer mod forventning, have længere leveringstid, vil du blive informeret indenfor 24 timer.

Vi leverer med GLS
Priserne nedenfor gælder kun levering til adresser indenfor Danmark.

Fragtfri ved køb over Kr. 499,-  til GLS Pakkeshop
GLS pakkeshop Kr. 19,-
GLS Levering til privatadresse Kr. 49,-

Du har 10  hverdage til at afhente din pakke ved leveringsstedet, hvorefter pakken bliver sendt retur til os.
Har du ikke afhentet din pakke indenfor dette tidsrum, forbeholder naturbarn.dk sig ret til, at opkræve et gebyr der svarer til den faktiske fragtudgift, der er for at sende pakken til dig igen.
Hvis du har angivet forkert navn eller adresse på pakken, returneres pakken til naturbarn.dk Her forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr, svarende til den faktiske fragtudgift, der er for at sende pakken til dig igen.



5. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst.

Afbestilling bør ske inden kl. 12 til Naturbarn.dk samme dag, som bestillingen er foretaget, hvis du vil sikre dig at vi ikke når at sende pakken.




6. BETALING

De mulige betalingsmåder er:
  • Dankort
  • Mastercard
  • Maestro
  • Visa
  • Visa Elektron
  • V PAY
  • JCB
  • UnionPay
  • American Express


Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.



7. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Naturbarn.dk. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.

VIGTIGT!
Det er dog vigtigt at du kontakter naturbarn.dk inden afsendelse, da det ikke er alle produkter der skal sendes retur.
I nogle tilfælde kan vi nøjes med at se skaden på billeder, hvorefter en erstatningsvare, omkostningsfrit, vil blive tilsendt, til dig.
Sendes varen retur uden forudgående aftale, afholder naturbarn.dk ikke fragtomkostningerne.

Varer bør returneres med en fejlbeskrivelse og en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på den pågældende vare.

Har du efter aftale sendt en vare til os, vil du, når vi har modtaget din vare, få tilsendt en mail med oplysninger omkring det videre forløb.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have, såfremt reklamationen er berettiget.

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder at du enten kan få varen ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. Dette er selvfølgelig betinget af, at reklamationen er berettiget.
Som forbruger skal du reklamerer indenfor rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen/manglen. Dette betyder at varen ikke må have lidt yderligere last, så den ikke længere kan repereres, inden du som kunde tager kontakt til naturbarn.dk.


Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Naturbarn.dk.



8. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til Naturbarn.dk skal være forsvarligt indpakket.

Naturbarn.dk anbefaler, at varen returneres via forsikret pakke med "track and trace" hvilket betyder at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken via tracking system hos udbyderen og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Naturbarn.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Ved returnering hvor original emballagen mangler eller er væsentligt skadet, forbeholder naturbarn sig ret til at reducerer  varens pris ved udbetaling af pengene.


9. ER DU I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Naturbarn.dk, at du retter henvendelse til Naturbarn.dk via mail info@naturbarn.dk eller på telefon 64 69 24 69 Hvor vi kan træffes i tidsrummet 9 00 til 15 00 alle hverdage.




KØBEREGLER

1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen



1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.



2. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.
Eventuel garenti vil fremgå af købers faktura.




3. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.


4. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.



5. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.




1. FORTRYDELSESRETTEN

1. Fortrydelsesretten.
2. Sådan returnerer du varen.
3. Returret - brugte varer.
4. Er du i tvivl.
5. Retur adresse.

1. Fortrydelsesretten.

Ny forbrugerlovgivning giver forbrugeren mulighed for at fortryde købet efter brug af varen. Dog med det forbehold, at forbrugeren hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendig for at teste/prøve den på almindelig vis, som du som forbruger kan, i en fysisk butik.

Du kan selvfølgelig pakke varen ud, som i en fysisk butik, og teste den.
I så fald er varens værdi naturligvis ikke forringet.

2. Sådan returnerer du varen.

Hvis du har fortrudt dit køb skal du inden 14 dage fra modtagelsen af din varer sende en email, hvori du forklarer at du fortryder dit køb. Fra mailen er sendt til os, skal du indenfor 5 dage returnerer varen til os. Hvorefter vi returnerer varens værdi.
Som kunde skal du selv afholde alle fragtudgifter der er forbundet med at du sender varen retur.
Da du som kunde har det fulde ansvar for pakken indtil den ankommer hos os, anbefaler vi at du sender som forsikret pakke med Track and Trace,
så pakken kan spores.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Naturbarn.dk, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. Dette gælder naturligvis også for mærker i tøj og andet. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE  og forkert håndtering af varen, resulterer i en værdiforringelse på det fulde beløb af den pågældende varer. Denne værdiforringelse vurderes alene af naturbarn.dk

Alt dette sikre at du som kunde altid kan stole på at få leveret en frisk og ubrugt vare.

3. Returret - Brugte Varer

Såfremt varen er brugt, men ikke lever op til din forventning pga. fejl og mangler, er det ikke returretten, som du skal bruge, men din ret til reklamation, og der er i så fald andre regler gældende. Se reklamationsret længere oppe.

4.Er du i tvivl.

For eventuelle tvivlsspørgsmål kontakt os da på tlf. 64 69 24 69 alle hverdage
mellem 9 00 og 15 00 eller send os en mail på info@naturbarn.dk

5. Returadresse.

Retur adresse er følgende:

Naturbarn.dk
Engholmen 1, Tinning
8382 Hinnerup


Om naturbarn.dk

Hos Naturbarn går vi rigtig meget op i naturen. Hos os finder du tøj og legetøj i naturlige materialer og kvaliteter.
Alle varer i shoppen er kendetegnet ved funktionalitet, kvalitet og naturlige råvarer. Vi har et særligt fokus på uld som naturens bedste påklædning.
Vores sortiment er sammensat med en særlig omtanke på barn og miljø.
Vi fører både økologiske og ikke økologiske varer, men fælles for alle varer i shoppen er, at de ikke indeholder kemiske stoffer, herunder allergifremkaldende og hormonforstyrrende stoffer.

For at gøre det overskueligt for dig som kunde, er alle vores varer beskrevet med tydelig varefakta, så du altid nemt og hurtigt får et overblik over materialer og kvaliteter.  
Derudover kan du ved et enkelt klik i "varefakta" let og overskueligt blive ledt gennem junglen af forskellige varefaktamærker.
Ved et klik på "Viden om uld" får du en grundig viden om uld og dens mange egenskaber, baseret på vores 15 års brancheerfaring.

Naturbarn.dk - Hjemmesiden med omtanke.

Kundeservice

Jeg sidder klar til at besvare selv
det mindste spørgsmål,
Mandag til Torsdag mellem
9:00 og 15:00
og Fredag mellem
9:00 og 14:00
på telefon og mail!
Spørgsmål sendt pr mail uden for
dette tidsrum, besvares hurtigst
muligt.
Dog senest efterfølgende
arbejdsdag.

Naturbarn.dk   ·   Engholmen 1, Tinning   ·   8382 Hinnerup   ·   64 69 24 69   ·   info@naturbarn.dk   ·   CVR: 29517991
0 varer i kurven